הזרקות סיליקון

אחד מחומרי ההזרקה המוגדרים כקבועים הינו הסיליקון הרפואי הטהור
השימוש בסיליקון הרפואי הטהור צבר תאוצה וכיום הוא משמש כאחד החומרים העיקריים הטובים והבטוחים למילוי קמטים, קימטוטים, עיצוב ועיבוי שפתיים והחזרת נפח למקומות שונים בפנים.

  • אורך הטיפול: 20-30 דקות''

  • רמת הכאב: חוסר נוחות קל

  • הרדמה: אלחוש מקומי

  • התאוששות: 2-3 שעות

  • משך התוצאה: 5-20 שנים ולפעמים אף יותר

  • סיכונים: כאבים ,נפיחות ,אדמומיות ,אסימטריה ,גושים

הסיליקון רפואי הטהור נחשב לחומר מילוי קבוע מהטובים בעולם!

החומר דמוי ג'ל שקוף, סטרילי והיפואלרגני משמש לשיפור והצערת מראה הפנים ע״י עיצוב השפתיים והגדלת נפח, מילוי קמטים וקימטוטים בעור הפנים, עיצוב לחיים ועצמות לחיים לאחר איבד נפח כתוצאה מנסיגת שומן ושינוים במבנה הגרמי הנגרמים עם השנים.
הטכניקה שנחשבת היעילה והבטוחה להזרקת סיליקון רפואי הטהור נקראת ״הזרקת מיקרו -טיפה״ והיא פותחה בניו -יורק בשנת 1948 ע״י פרופ נורמן אורנטרייך. כבר בשנת 1952 העביר פרופ אורנטרייך למשרד הבריאות האמריקאי ה -FDA עבודות מחקר בנושא הזרקת סיליקון רפואי הטהור.
באילו אזורים ניתן לטפל?
1) שפתיים.

2) עצמות לחיים.

3) החזרת נפח בפנים ובכל איזור הגוף.
כיצד זה עובד?
בטכניקת מיקרו-טיפה מתייחסים לסיליקון כאל חומר גירוי בלבד ולא כלחומר מילוי! הסיליקון הרפואי הטהור מעורר את התאים הפיברובלסטיים שבגופנו לייצר מעטפת טבעית של קולגן. הטיפול מבוצע ע"י הזרקת טיפות זעירות של סיליקון רפואי הטהור אל תוך שכבות העור הנקראים דרמיס והיפודרמיס. המעטפת הטבעית הינו למעשה טבעת ריקמה צלקטית והיא זו שמקבעת ושומרת על הסיליקון מפני תזוזה תחת העור ויוצרת מראה טבעי, מגע רך ומעודן לעור הפנים.

הזרקת כמות קטנה בכל טיפול ומרווח הזמן המשתנה בין הטיפולים אלו התנאים החיוניים להיווצרות מעטפת הקולגן וקיבוע טיפול סיליקון בצורה ובמיקום מתבקש.

הטיפול המלא לרוב נע בין 5 ל8 טיפולים לערך במרווח זמן מספר שבועות למספר חודשים בניהם על מנת להגיע לתוצאה סופית האופטימלית.

בד"כ השינוי הנראה לעין לאחר ההזרקה השלישית אולם את התוצאה הסופית של הטיפול ניתן ליראות לעתים רק לאחר כשנה-שנתיים לאחר הזרקה אחרונה בשל הפעילות הפיברובלסטית מתמשכת -דבר המצריך סבלנות מצד הרופא והמטופל.
האם יש סיכונים?
הזרקת סיליקון גורמת לחוסר נוחות קל במקום ההזרקה ובד״כ יש צורך באלחוש מקומי בלבד. הסיליקון רפואי הטהור הינו חומר בטוח בהרבה מרוב חומרי המילוי לטווח ארוך.

אל מנת לבצע את הטיפול כראוי ישנם מספר חוקים אשר הכרחי ללמוד אותם ולעבוד על פיהם.
הסיליקון חייב להיות רפואי טהור ובאיכות טוב ביותר בעבר השתמשו בסיליקון תעשייתי באיכות ירודה שהכיל בתוכו חומרים נוספים, גם כיום לדאבוננו ישנם מקומות בהן מזריקים סיליקון מסוג הנ״ל. לעתים עקב רצון להגיע מהר לתוצאה הסופית ישנם מבצעים את הטיפול ב 2-3 טיפולים בלבד (לעתים אף פחות מכך). בטכניקה שגויה זו של ההזרקות סיליקון כמילוי ולא כגירוי! הגוף לא מייצר כראוי את המעטפת הקולגן סביב הקפסולה ועלול בעתיד לגרום לסיבוכים קשים.

טכניקת הזרקת מיקרו טיפה הינה ייחודית וחשוב ללמוד אותה כפי שפותחה ע"י פרופ' נורמן אורנטרייך מארה"ב.

כמו בכל תהליך רפואי אחר, על הרופא להיות בעל ניסיון ולשלוט בטכניקה בצורה נכונה ומיומנת. חשוב לדעת את האופן ההזרקה והמיקום הנכון אליו מחדירים את הסיליקון .

פרופ' אורנטרייך הביא את שיטת ההזרקה המיקרו - טיפה, ומזריק בשיטה זו מאז 1952 סיליקון רפואי הטהור ללמעלה מ200,000 מטופלים בצורה בטוחה עם אחוז סיבוכים ותופעות לוואי זניחים מאוד .

ניתן לקבוע באופן חד משמעי, לאחר הזרקת סיליקון רפואי הטהור לצרכים קוסמטיים לאלפי מטופלים בישראל, כי השימוש בסיליקון רפואי הינו יעיל ובטוח ובעל תוצאות מצוינות המחזיקות לאורך שנים רבות.
האם ישנן תופעות לוואי?
רוב התופעות לוואי נגרמות מהזרקות סיליקון נגרמות משימוש בכמויות יתר של הסיליקון לא טהור.

חלק מתופעות הלוואי הן:

1)כאבים
2)נפיחות באזור ההזרקה
3) בליטות
4) שתפי דם
5)אסימטריה
6) שינוי הפיגמנטציה
7)גרנולומות המכונות ״סיליקונומות״ - אשר שכיחות בעיקר באזור השפתיים
8) זיהום באזור ההזרקה.


בשנת 1998 חברו לדיון עצמאי של מס' רופאים בכירים במדינה והגיעו למסקנה פה אחד שאין ראיות כל שהן הקושרות הזרקות סיליקון לאיזשהי מחלה מערכתית. בישראל מותר לבצע הזרקות סיליקון לצרכים קוסמטיים.
למה לצפות לאחר הטיפול?
משך ההשפעה של הסיליקון הרפואי הטהור הוא הארוך ביותר מכל החומרי המילוי והעיצוב הקיימים כיום בשוק.

אורך החיים של הסיליקון ייתן את התוצאות המדויקות ביותר מכל חומר מילוי אחר. המעטפת הטבעית שנוצרת על ידי הקולגן ממלאת ומשטחת את הקמטים והקמטוטים, מעדנת ומותחת את העור.

המילוי הטבעי שנוצר ממלא את הקמטים,נותן נפח ללחיים שקועות ומראה חושני וטבעי לשפתיים וזאת כפיצוי על דילול הרקמה השומנית התת עורית שנגרמת במהלך השנים.

נוהגים לומר שהשפעת הסיליקון הרפואי הטהור היא בין 5 ל20 שנים, לערך ולעיתים אף יותר.
המלצות לאחר הטיפול?
בתום טיפול הזרקת הסיליקון לשפתיים אין לשתות שתיה חמה במשך שעתיים.

לאחר הזרקת סיליקון לאזורים אחרים שונים בפנים יש להימנע ממקלחת חמה וחשיפה לשמש.

חשוב להשתמש במקדם הגנה ומומלץ לא להתאפר 6 שעות לאחר הטיפול.

בכל מקרה של אודם, עור חם באזור ההזרקה ורגשות במגע יש ליצור קשר עם הרופא המטפל.
תמונות לפני ואחרי הזרקת סיליקון טהור
× שלום, איך אנחנו יכולים לעזור?