שומני עור בעפעפים

שומני עור בעפעפים אשר נקרא גם קסנטלזמה הם הצטברות של כולסטרול מתחת לעור העפעפיים. קסנטלזמה היא בעלת מראה טיפוסי מאופיין בגוון צהבהב ויש לה צורות שונות. שומני עור בעפעפים מופיעים לעתים קרובות בחלקים הפנימיים העליונים של העפעפיים ולעתים גם בחלקים התחתוניים.

גודלם של שומני עור בעפעפים שונה מאשה לאשה ומאדם לאדם. קסנטלזמה עלולה להופיע אצל נשים שסובלות משומנים בדם אך לא רק, לעתים מדובר מתורשה. נראותם של שומני עור בעפעפים אינה אסתטית אך אין להם השלכות רפואיות קשות. את הנגע המדובר ניתן להסיר בצורה כירורגית אך גם באמצעות לייזר וגם באמצעות פילינג, תלוי בגודל הקסנטלזמה. בקליניקה של דר’ בלה בנוב, עושים הסרה של קסנטלזמה באמצעות מכשיר מיוחד שיעילותו מוכחת והוא אינו פולשני.

דר’ בלה בנוב היא רופאת משפחה אשר עוסקת ברפואה מזה 33 שנה. דר’ בלה בנוב בעלת ניסיון רב במגוון טיפולי רפואה אסתטית וחברה בהסתדרות הרפואית הישראלית (הר”י). על אף שקסנטלזמה לכשעצמה אינה מזיקה, היא מהווה פגם אסתטי וניתן להסיר אותה בקלות וביעילות.

הסרה שלא באמצעים כירורגיים עדיפה ובטוחה יותר כיוון שבניתוח כירורגי יש צורך במדידה מדוייקת וקיים חשש להותרת צלקות לאחר הטיפול, ובהסרת קסנטלזמה בחלק התחתון של העפעפיים אף קיים חשש להיווצרות דימום מקומי. לכן, אם תוך כדי התבוננות במראה פתאום גיליתם כתמים צהבהבים על העפעפיים שלכם, סביב העיניים או האף, קרוב לודאי שיש לכם קסנטלזמה.

במקרה כזה הינכם מוזמנים לפנות אל הקליניקה של ד”ר בלה בנוב, רופאה שעוסקת בטפולים אסתטיים מזה שנים רבות עם ותק ונסיון רבים.
במקרים בהם הסיבה לקסנטלזמה היא שומנים בדם, כדאי מאוד לאזן את השומנים בדם, דבר אשר בעתיד יקטין את הסיכוי להופעה חוזרת של קסנטלזמה. לעתים קרובות קסנטלזמה מופיעה כאשר יש היסטוריה משפחתית של רמות גבוהות של טריגליצרידים וכולסטרול בדם שנקרא היפרליפידמיה. האם ניתן למנוע את היווצרותה של קסנטלזמה? במקרים רבים אכן אפשר. מומלץ לבצע אבחון מוקדם של עודף שומנים בדם ולטפל בתופעה בהתאם. פעילות גופנית מאוזנת וטיפול תרופתי בהחלט עשויים להאט, לאזן ואף למנוע את התופעה. בשל היותה של ד”ר בלה בנוב רופאת משפחה מזה 33 שנה, מומלץ להתייעץ איתה בכל נושא רפואי כמו גם אסתטי.

× שלום, איך אנחנו יכולים לעזור?