5 עובדות על רעלן – כל מה שלא ידעתם ולא העזתם לשאול
אוגוסט 24, 2017
האם הקפאת שומן פוגעת בעור?
יוני 21, 2021

התגברות על פגעי ההתבגרות – איך להגן על העור מנזקי הזמן והסביבה

[layerslider id="6"]

אנטי אייג’ינג הוא מושג השאול מהשפה האנגלית, המציין פעילות וטיפולים שמטרתם היא עיכוב ההזדקנות והשינויים אשר חלים בגוף, באופן טבעי עם הגיל. תאי גופנו אמנם מתחדשים כל העת, אבל במקביל הם גם עוברים תהליך של הזדקנות, החל מגיל 25 תהליך זה עשוי להיראות לעין, בצורת קמטוטים וכתמי עור.

השינויים החלים בעור בתהליך ההזדקנות

השינויים בפנים הם השינויים הבולטים ביותר, למשל – עיניים שוקעות, קמטים שנחרצים סביב העיניים, במצח, בצדי הצוואר והאף (הנקראים גם קמטי הבעה). תהליך זה מלווה ברפיון של שרירי הפנים ועצמות הלסתות. כל השינויים האלו גורמים להבעה זקנה ותשושה.

כחלק מהשינויים הללו, העור מאבד את הזוהר הטבעי שלו ומשנה צבעו לצהבהב. בשל צמצום פעילות בלוטות החלב, העור הופך יבש יותר, כיוון שפחות שומן מזין אותו. סיבי הקולגן והאלסטין בשכבת העור (הדרמיס) מתמעטים והמבנה שלהם נפגע. כתוצאה מכך העור מאבד מגמישותו, נעשה רפוי ומופיעים בו קמטוטים וקמטים. השרירים התת-עוריים נחלשים וגורמים ל”נפילת” העור.

מהן הסיבות להזדקנות מוקדמת של העור?

את תהליך ההזדקנות אנחנו מזרזות באופן טבעי ויומיומי, בלי לדעת בכלל. אחת הסיבות השכיחות ביותר להזדקנות מוקדמת ומואצת של העור, היא חשיפה לאור השמש. על אחת כמה וכמה במדינה ברוכת שמש כמו מדינת ישראל. נזקי השמש הם האחראים הראשונים להתמוטטות הקולגן וחלבוני עור אחרים וכן הגורמים העיקריים לשינויים בפיגמנט (כתמי גיל), טון עור לא אחיד, ורידי “עכביש” ועוד.

הזדקנות מואצת של העור נגרמת גם על ידי עישון, צריכת אלכוהול, בריאות כללית ירודה, שינה גרועה, תזונה לא נכונה, סטרס, נטייה למימיקה מודגשת, מצבים רפואיים וחוסר טיפול בעור. עם הרגלים טובים, ניתן לעכב את תהליך ההזדקנות. פעילות גופנית סדירה התורמת לחילוף חומרים, הגנה מפני השמש, הימנעות מעישון, שתייה מרובה של מים, תזונה נכונה וזמן שינה ממוצע, עשויים להועיל ולעכב את תהליך הזדקנות העור.

בניית תוכנית טיפולי אנטי אייגי’נג

טיפולי אנטי אייג’ינג נועדו למנוע את תהליכי הזדקנות העור וכוללים שפע של פתרונות, אשר אינם כרוכים בהתערבות כירורגית פולשנית וניתוחים. טיפולי אנטי אייג’ינג חדשניים ויכולים לשפר את מרקם העור, להחליף נפח אבוד, להסיר קווים וקמטים, לעודד ייצור קולגן ואף לתת לעור שלך זוהר טבעי ובריא.

בבניית תוכנית במסגרת טיפולי אנטי אייג’ינג ללא ניתוח, קיים מגוון רב של אפשרויות. ניתן לבצע טיפול בודד או סדרה של טיפולים, טיפולים משולבים ו/או טיפולים משלימים. מלבד שילוב בין טיפולים שונים, ניתן לשלב כמה טכנולוגיות בטיפול יחיד, למשל מכשיר PLEXR עם מזותרפיה רפואית, פילינג עם הזרקות וכד’.

כאשר מתכננים טיפולי אנטי אייג’ינג, החשוב ביותר הוא לקבל ייעוץ מקצועי. איש מקצוע מתאים את תוכנית הטיפול למטופל ולצרכיו.

תמונות לפני ואחרי טיפולי אנטי אייג’ינג:
  

לקריאה נוספת על מגוון טיפולי אנטי אייג’ינג:
חומצה היאלרונית, פלקסר, מזותרפיה, פילינג, חוטים

כתיבת תגובה

× שלום, איך אנחנו יכולים לעזור?